Kwaliteit Fysio Physics
Kwaliteitsbewaking Fysio Physics
Naast dat wij vooruitstrevend zijn door onze unieke 4xT® behandelmethode zijn wij binnen de fysio-/oefentherapie ook voorloper in het verbeteren van de kwaliteit van therapeutische zorg.
Wanneer therapeuten bij Fysio Physics starten, worden zij in het eerste jaar extra geschoold in de Fysio Physics Behandelmethode, de 4xT® Methode, met extra aandacht voor het optimaliseren van de therapeutische basisvaardigheden. Door de korte lijnen binnen de organisatie en de diversiteit van het aanbod aan interne scholingen, is de kwaliteit van onze therapeuten hoog en stimuleren de collega’s elkaar om nog meer uit de therapie te halen en dus jouw behandelingen zo goed en zo efficiënt mogelijk te doen. Daarnaast overleggen onze therapeuten, indien nodig, met andere disciplines (zoals jouw (huis)arts, thuiszorgmedewerker, verloskundige) om de behandelingen nog beter op elkaar aan te laten sluiten en het best mogelijke resultaat te behalen.
Om er voor te zorgen dat onze therapeuten zich blijven ontwikkelen, volgen zij jaarlijkse (praktijk)scholingen in zowel de laatste ontwikkelingen in behandeltechnieken en aandoeningen/lichamelijke klachten als zaken die spelen binnen de fysio-/oefentherapiewereld. De praktijkscholingen zijn hierin essentieel om de therapeutische vaardigheden te optimaliseren. Daarnaast worden er regelmatig peerreviewbijeenkomsten georganiseerd, waarin FP-therapeuten onderling (geanonimiseerde) casussen bespreken. Tijdens deze bijeenkomsten is er veel interactie tussen de therapeuten met veel ervaring en de fysiotherapeuten die net van de opleiding komen.
Eerder waren wij als organisatie Pluspraktijk van het Zilveren Kruis. Dit houdt in dat wij aan alle hoge kwaliteitseisen voldoen met betrekking tot dossiervoering, inrichting van een locatie, beleidsmanagement en innovatie/scholing. Zilveren Kruis heeft op een gegeven moment besloten om niet verder te gaan met het concept ‘Pluspraktijken’. Desondanks blijven wij de lijn voortzetten om aan deze hoge kwaliteitseisen te blijven voldoen en zo de kwaliteit van zorg te waarborgen. Wij maken binnen onze organisatie dan ook gebruik van de PDCA-cyclus en kwaliteitsverslagen om dit te bewerkstelligen.
Wij vinden jouw mening erg belangrijk. Aan het einde van jouw behandeltraject of na een bepaalde periode als je een chronisch traject bij ons hebt lopen, ontvang je van het meetbureau QDNA een klanttevredenheidsonderzoek. Aan het einde van deze vragenlijst word je ook gevraagd of jouw bevindingen doorgezet mogen worden naar Zorgkaart NL. Deze input vinden wij essentieel om onze procedures, locaties en handelen te verbeteren. Deze feedback wordt ook serieus behandeld en toegepast op organisatie-, locatie- en/of therapeutniveau.
Mocht je een klacht hebben over onze dienstverlening, dan vernemen wij dit graag van jou en bij voorkeur via de mail. Je kunt deze indienen bij onze klachtenfunctionaris via klantenservice@fysiophysics.nl. Samen kijken we wat precies de klacht is en hoe dit voor beide partijen kan worden opgelost. Voor meer informatie over onze klachtenprocedure, klik hier.